Penapis Air Coway dan Shaklee

Penapis Air Coway dan Shaklee

Kepentingan Air dan Kesihatan

Air adalah penting untuk mekanik tubuh manusia. Badan kita tidak boleh bekerja tanpa air, seperti mana kereta tidak boleh bergerak tanpa gas dan minyak. Malah kesemua sel dan fungsi organ yang membentuk keseluruhan anatomi dan fisiologi kita bergantung kepada air untuk berfungsi.

Bagi yang benar-benar perihatin tentang kesihatan, air yang sihat sama pentingnya dengan Shaklee, haha dah 18 tahun mendalami Ilmu Shaklee, lnsyallah produk yang terbaik dalam kategorinya. Boleh baca testimoni-testimoni hebat dalam blog saya ni.

 

Air dan Masalah Pencemaran

Sebelum berkenalan dengan Penapis Air Coway, saya memang telah menggunakan beberapa jenama kerana memang perihatin tentang kepentingan air dan masalah pencemaran air yang serius pada masa kini.

Antara contoh pencemaran air ialah penduduk membuang bahan pembuangan daripada badan manusia dan binatang ternakan seperti ayam, khinzir, lembu dan lain-lain ke dalam sungai. Sebagai contoh, Sungai Semenyih pernah dicemari dengan puluhan ladang khinzir pada tahun 1980-an.

Logam Berat di dalam Air

Pencemaran air akan memberi kesan kepada kesihatan menusia. Air yang tercemar mengandungi bahan kimia/ logam berat seperti sodium, nitrat, merkuri dan sebagainya yang boleh memudaratkan kesihatan manusia. Contohnya, sodium memberi implikasi kepada jantung, manakala merkuri dan plumbum pula boleh menyebabkan masalah saraf. Terdapat pelbagai penyakit yang berjangkit melalui air minuman dan air mandian seperti disentri, salmonela, cryptosporidium dan hepatitis.

 

Kenapa Penapis Air Coway

10 Ciri-ciri HEBAT penapis air Coway secara umum :

  • 1. Water dispenser yang kedap udara
  • 2. Anti bakteria
  • 3. Power saving mode/ Sleep mode
  • 4. Jimat elektrik
  • 5. BPA Free
  • 6.Halal JAKIM, SIRIM, WQA Gold Seal, NSF
  • 7. Air Panas/Sejuk/Biasa
  • 8. Kunci air panas untuk keselamatan
  • 9. Kawalan suhu air automatik
  • 10. Paparan elektronik suhu dan tahap air terkini
  • 11 Cantik, stylo, moden
  • 12 Direct piping, kemas
  •  13 Menapis sehingga 0.0001 micron (mampu menapis semua benda asing termasuk yang paling kecil iaitu logam berat)

Produk Coway Halal JAKIM

Memang memudahkan Penapis Air Coway ni

coway blog

Perbezaan macam langit dan bumi dengan penapis air saya guna sebelum-sebelum ni:

  • Dulu sekadar penapis air saja, nak masak air kena tahan air dulu, kena beli cerek letrik, air yang keluar perlahan, pastu filter cepat kotor, seminggu sekali kena buka filter untuk cuci, memang remeh kan.
  • Dulu nak air sejuk kena beli botol atau tupperware sebab non toxic untuk simpan air dalam peti sejuk, ambik space dan ambik masa untuk sejuk. Pastu biasalah yang tukang isi airnya mak sorang je dan tukang minumnya semua..haish
  • Sebelum bertukar kepada Penapis Air Coway ni saya gunakan Zhulian, jadi member untuk beli dengan harga member, tunai dalam rm 2300 tak ingat dah, masalahnya lepas tu bila kita tak aktif, upline tak dapat dihubungi dah tak ingat bila tarikh tukar tabung-tabung penapis dalamnya. Tanya ofis, dia suruh kita datang bawak penapis tu ke pejabat, akhirnya tak terbuat, bila tau pasal Coway terus sewa beli dan letak ketepi je zhulian tu tak ingat apa jadi lepas tu, tak ada dah sekarang. Pakai sekejap je..tak berbaloi..
  • Kehadiran Coway dalam 4 tahun lalu telah menyelesaikan masalah-masalah di atas, servis ada wakil dari coway yang akan buat, jadual tukar alat ganti semua dorang urus, makanya ianya semudah 1,2,3..
  • Kehadiran coway juga telah memberi peluang pekerjaan yang lumayan kepada anak saya Anas yang telah beberapa tahun bekerja dengan coway dengan prestasi yang baik dan membanggakan dengan dibekalkan ilmu komunikasi dan perkhidmatan pelanggan yang baik, lnsyallah. Ramai yang berpuashati mendapat khidmat dari beliau.

Untuk keterangan lanjut dan perkhidmatan berkualiti, melebihi kehendak pelanggan, bolehlah menghubungi my anak soleh, Anas seperti dibawah, TQ everyone.

anas gambar coway

 

One thought on “Penapis Air Coway dan Shaklee

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*