Tips Kekalkan Cantik, Awet Muda, positif Minda dan Sihat

Tips Kekalkan Cantik, Awet Muda, positif Minda dan Sihat

Ada yang cakap cantik tak penting, yang penting sihat. Biasa tak jumpa kengkawan yang cakap macam tu….tapi kalau boleh dapat semuanya..nak kan?

Bercakap tentang shaklee kita dapat semuanya kalau kita amalkan sungguh-sungguh setiap hari. Memang kena makan setiap hari sebab itu keperluan sel-sel setiap hari  ada sukatannya. Vitamin wajib dapat.

Semua rangkaian produk Shaklee yang ada berbagai-bagai tu adalah vitamin-vitamin yang sukar diperolehi dari makanan harini yang sudah tidak segar dan asli lagi, vitamin yang mudah hilang, rosak dan sebagainya, kalau ada pun terlalu sedikit dan tidak mencukupi.

set awet ijah1

Alhamdulillah diusia 52 tahun saya punyai kesihatan yang baik dan ramai ingat saya lebih muda dari usia sebenar, Bersyukur dipertemukan shaklee 18 tahun yang lalu.dan mendalami ilmu produknya. Ilmu penting untuk disiplin dan rawatan cara semulajadi.

.

Tips Kekalkan Cantik, Awet Muda, positif Minda dan Sihat

Betul ke shaklee boleh bagi semuanya?

Ye lah..memang semuanya la, haha..lnsyallah, sebab dalam shaklee pertama kita pentingkan vitamin-vitamin wajib untuk semua sel-sel dari hujung rambut sampai hujung kaki, lindung sel sekaligus cantikkan sel.

Sel-sel membentuk tisu, gabungan tisu-tisu membentuk organ, organ-organ pulak membentuk sistem-sistem yang membentuk tubuh manusia yang lengkap dan sempurna.

Sistem tubuh manusia :

  • Sistem kardiovaskular: mengepam darah ke seluruh tubuh
  • Sistem pencernaan: pemrosesan makanan yang terjadi di dalam mulut, perut, dan usus
  • Sistem endokrin: komunikasi dalam tubuh dengan hormon
  • Sistem kekebalan: mempertahankan tubuh dari serangan-serangan yang menyebabkan penyakit
  • Sistem integumen: kulit, rambut
  • Sistem limfatik: struktur yang terlibat dalam transfer limfa antara jaringan dan aliran darah
  • Sistem otot: menggerakkan tubuh
  • Sistem saraf: mengumpulkan, mengirim, dan memproses informasi dalam otak dan saraf
  • Sistem reproduksi: organ seks
  • Sistem pernapasan: organ yang digunakan bernafas, paru-paru
  • Sistem rangka: sokongan dan perlindungan struktural dengan tulang
  • Sistem urin: ginjal dan struktur yang dihubungkan dalam produksi dan ekskresi urin

Bermakna kecantikkan, kesihatan, awet muda, tenaga, minda dan segalanya bermula dari penjagaan sel-sel dari hujung rambut hingga hujung kaki, dengan memastikan mereka mendapat cukup zat-zatnya,

 

Tips Kekalkan Cantik, Awet Muda, positif Minda dan Sihat

awet ijah2

Blog ni actually lebih kepada my story, my testimoni, sebab saya mengamalkan shaklee secara berdisiplin dan berterusan, Tidak ada Hari tanpa vitamin”.

Rangkaian produk shakleenya:

Prospek selalu tanya sakit ni nak makan apa, sakit tu nak makan apa.

Terbaiknya kita jangan fokus pada symptom, tapi pada sistem. Maknanya kita pastikan seluruh sistem kita berfungsi dengan baik dulu, dengan cara ambik vitamin asas dulu, mungkin ambik masa sikit dan tak secepat kesan ubat, tapi dia untuk keseluruhan dan jangka panjang.

Ni dinamakan set asas 4 dalam Shaklee. Boleh klik di warna biru untuk penerangan lebih lanjut tentang produk. Selepas dah bagi 4 tu, ikut la nak fokus lebih kat mana, nak awet lebih, nak fokus lebih ke masalah kolesterol, kencing manis, tulang dan sendi, dan masalah-masalh lain.

Tapi dengan pengambilan asas 4 berkenaan, boleh dikatakan 50% masalah keseluruhan dan di beri perhatian.dan membantu vitamin-vitamin yang lain berfungsi secara maksima..

set asas4 sahaklee

Set Asas4 saya ambik paling kerap hampir setiap hari

set jantung new

Set Kesihatan Jantung saya ambik jugak walau bukan setiap hari, untuk pastikan kolesterol saya tak tebal dalam arteri yang menjadikan arteri sempit,penyebab tekanan darah tinggi, serangan jantung dan strok, mencegah lebih baik dari mengubati.

set sendi1

Ni pon ambik untuk kesihatan sendi, tulang dan otot, kena ingat otot terbesar adalah jantung, set ni bagi jantung kuat jugak, tulang padu jadi tak bongkok, reput tulang dsb

esp n collagen

Sejak akhir-akhir ni dah mula ambik kerap gabungan dua ni ie selang sehari tapi esp setiap hari, nak awet muda, kulit cantik dan juga baik untuk kesihatan sendi sebab menyedari bila usia semakin banyak, kadar penuaan lebih laju.

khasiat alfalfa

Alfalfa adalah produk favourite saya setiap hari sebab memang terbaik untuk wanita. untuk dalaman terutamanya, ni kira raja jamu, tak perlu cari produk lain untuk dalaman dan lnsyallah ianya terbaik dan selamat.

vivix manfaat

Vivix pon kadang-kadang ambik juga, takkan nak lepaskan peluang produk terhangat shaklee walaupun mahal.

Banyakkan nak kena makan, tapi tak perlu ambik semua tu setiap hari kecuali asas 4 tu sebaik-baiknya. Mesti cakap mahal kan bla3…tapi kalau tak sihat, kalau kulit dah kedut, kering, penuaan awal, pastu dalaman kewanitaan dah kendur, suami dah tak minat nak pandang, nak bersama, baru nak huru hara, mungkin dah terlambat? Nauzubillah kan.

Makanya shaklee bagi peluang perniagaan, buat duit banyak-banyak dan boleh bagi sel-sel kita dan keluarga, keperluannya yang terbaik dan mencukupi, lnsyallah untuk mencapai Kekalkan Cantik, Awet Muda, positif Minda dan Sihat

Penafian

Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

call to action

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*